اهداف و چالش های کلیدی شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۱۷
در ۵ سال گذشته، بازاریابی شبکههای اجتماعی برای کسب و کارهایی با هر اندازه بسیار با اهمیت شدهاند. ولی چرا مدیران از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند؟ در این قسمت نهایی این گزارش، با شما به دنبال پاسخ این سوال را از دید مدیران بازاریابی میرویم.
هدف: کسب و کارها برای شناخته شدن برند خود در شبکههای اجتماعی هستند
با کمال تعجب، فقط ۱ از ۵ کسب و کار (۲۱ درصد) از شبکههای اجتماعی برای پشتیبانی مشتریان استفاده میکنند.
محبوب ترین دلیل استفاده از شبکههای اجتماعی بین مدیران بازاریابی ایجاد آگاهی برند (۸۵ درصد) و پس از آن ارتباط با مشتریان کسب و کارها بود. بین همه دلایل استفاده از شبکههای اجتماعی — شناخت برند، ارتباط مستقیم با مشتریان، توضیع مطالب و جذب مخاطب هدفمند — پشتیبانی مشتریان تنها دلیلی بود که کمتر از ۵۰ درصد برند ها انتخاب کرده بودند و این نشان از عدم استفادهی صحیح از شبکههای اجتماعی است.
مقاله کامل را اینجا بخوانید.